Til din campingvogn og autocamper

FAQ Emuk Airlift

Oplysninger og betingelser

Når du afgiver en ordre, bliver dine adresseoplysninger gemt. Du kan se tidligere ordrer og følge din ordrestatus. Næste gang du afgiver en ordre, behøver du ikke udfylde alle felter igen.
Der gemmes en række funktionelle cookies, som er nødvendige for, at vores hjemmeside kan fungere korrekt. For alle andre cookies kan du selv vælge, hvilke der må gemmes. Vil du vide, hvilke cookies vi gemmer, og hvordan du selv kan bestemme, hvilke der må gemmes? Så kan du læse mere i vores databeskyttelseserklæring.
Nederst på denne side finder du et link til vores aktuelle generelle betingelser. Når du afgiver en ordre, får du også disse betingelser tilsendt pr. mail.
Har du endnu ikke en konto hos os? Så har du mulighed for at oprette en, når du afgiver en ordre. Herefter kan du angive en adgangskode. De oplysninger, du afgiver, bliver dermed gemt til senere brug.
Ja, det kan du. Når du er logget ind, kan du se, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig. Her har du også mulighed for at slette din konto. Loven kræver dog, at vi opbevarer en række oplysninger om dig. Du kan bede om at få oplyst, hvilke oplysninger der opbevares om dig.
Nej, du behøver ikke have en konto hos os for at afgive en ordre. Du kan nøjes med at indtaste dine oplysninger en enkelt gang og derefter afslutte din ordre.
Hvis du ikke kan logge ind, skal du først kontrollere, om du har angivet den rigtige mailadresse. Har du glemt din adgangskode? Så skal du anmode om en ny adgangskode. Herefter modtager du en mail med et link til oprettelse af en ny adgangskode. Hvis du stadig ikke kan logge ind, bedes du kontakte vores kundeservice.
Anmod om en ny adgangskode. Herefter modtager du en mail med et link til oprettelse af en ny adgangskode. Hvis du stadig ikke kan logge ind, bedes du kontakte vores kundeservice.

Returnering og ombytning

I de fleste tilfælde er det gratis at returnere en vare inden for fortrydelsesfristen. Det kan forekomme, at vi opkræver en del af forsendelsesomkostningerne fra dig. Det afhænger af ordrebeløbet, og hvilket land din returpakke afsendes fra.
Når vi har behandlet din returforsendelse, modtager du en kreditnota pr. e-mail, og beløbet tilbageføres med samme metode, som du benyttede ved betalingen. Tilbageførsler til kreditkort kan først ses på din oversigt efter et par dage. Eventuelle gebyrer, du har betalt for ekstra forsendelsesservice, refunderes ikke. Endvidere kan vi holde dig ansvarlig for en eventuelt opstået værdiforringelse.
Du kan returnere en vare inden for fortrydelsesfristen på 14 dage efter modtagelsen af din ordre. Du kan læse betingelserne i deres fulde længde nederst på siden.
Ja, du kan også bytte en vare. Skriv under bemærkninger, at du ønsker at bytte varen. Vores kundeservice vil på hverdage kontakte dig inden for 48 timer.
Varerne skal returneres til os i komplet, ubrugt og ubeskadiget stand samt i originalemballage. Pak varerne i en kasse, og læg også den udskrevne formular fra din returanmodning i pakken. Uden denne formular vil behandlingen af din returforsendelse blive unødigt forsinket. Klæb returlabelen fast uden på pakken.
Det tager i gennemsnit 7 hverdage at behandle en returvare.
Beløbet føres tilbage med samme metode, som du benyttede ved betalingen. Har du stadig ikke modtaget tilbagebetalingen 7 hverdage efter modtagelsen af en kreditnota, bedes du kontakte vores kundeservice.
Klik på returanmeldelse nederst på siden. Udfyld dit ordrenummer og den e-mailadresse, du oplyste, da du afgav din ordre. Herefter vises din ordre. Marker nu de varer, du ønsker at returnere. Du kan eventuelt angive årsagen til returneringen. Der oprettes nu en formular, som du skal udskrive. Den skal du bruge, når du sender varen retur til os. Vores kundeservice vil på hverdage kontakte dig inden for 48 timer vedrørende behandlingen af din returanmodning.

Forsendelse

Hvis du ved en fejl har angivet en forkert adresse, kan du kontakte vores kundeservice pr. telefon eller mail. Hvis din pakke allerede er afsendt, kan du ændre adressen via den track & trace-kode, du modtager fra transportøren.
Du kan vælge at få pakken sendt til en pakkeshop eller pakkeboks i nærheden af dig. Hvis transportøren kun skal køre til ét sted i stedet for 10 forskellige adresser, gør det en væsentlig forskel.
Vi sender pakker til alle lande i Europa. Vi kan muligvis også sende ordrer uden for Europa. Kontakt vores kundeservice for at høre om mulighederne og priserne.
Få oplyst den rigtige leveringsadresse i receptionen, og fortæl dem, at du venter en pakke. Oplys altid dit pladsnummer og telefonnummer, når du afgiver din ordre. Du kan også vælge at få pakken sendt til en pakkeshop eller pakkeboks i nærheden af dig.
Vi leverer ordrer fra DKK 750 gratis i Danmark via vores standardleveringsmetode. Hvis din ordre lyder på mindre end DKK 750, skal du selv betale en del af forsendelsesomkostningerne. Vælger du en anden forsendelsesmetode, kan du blive opkrævet et ekstra gebyr. Nederst på siden finder du en opdateret oversigt over alle vores forsendelsesomkostninger
Alt efter hvilken forsendelsesmetode du vælger under ordreafgivelsen, vil levering ske med DPD eller DHL Expresse.
Så kontakt vores kundeservice.
Så snart din ordre afsendes, modtager du en track & trace-kode pr. mail. Ved hjælp af denne kode kan du følge din ordre. Transportøren vil desuden holde dig opdateret om, hvor langt pakken er kommet, enten pr. mail eller SMS.
Måske er din ordre endnu ikke afsendt. Hvis du har oprettet en konto hos os, kan du se din ordrestatus. Du modtager nemlig en track & trace-kode, så snart vi har afsendt din ordre. Har du stadig spørgsmål? Så kontakt vores kundeservice.

Lagerstatus og leveringstid

Hvis du bestiller inden kl. 14.00, kan vi sende pakken med ekspreslevering. Du vil blive opkrævet et ekstra gebyr. Du kan vælge denne forsendelsesmetode ved afslutningen af din ordre. Din ordre bliver leveret inden for 24-48 timer på hverdage i Europa. Du finder en oversigt over leveringstider nederst på siden, under forsendelsesomkostninger og leveringstider.
Der kan være forskellige årsager til, at din pakke er længere tid om at nå frem: 1. Den bestilte vare har vist sig alligevel ikke at være på lager. I så fald vil du få besked om det pr. mail fra os. 2. Der er spidsbelastning hos transportøren, f.eks. i forbindelse med jul. 3. Vi har endnu ikke modtaget din betaling. 4. Pakken kan være gået tabt. Kontakt vores kundeservice, hvis du har spørgsmål. Vi vil gøre vores bedste for at finde ud af, hvor din pakke er blevet af.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du sende en mail til vores kundeservice.
Normalt vil en ordre afgivet inden kl. 15.00 blive afsendt samme dag. Dette gælder på hverdage fra mandag til fredag. Ordrer afgivet på en lørdag, søndag eller helligdag afsendes på den førstkommende hverdag. Hvis en vare ikke er på lager, går der længere tid. Vi angiver ud for hver vare, om vi har den på lager. Der leveres ikke varer på helligdage. Du finder en oversigt over leveringstider nederst på siden, under forsendelsesomkostninger og leveringstider.

Betaling

Når din betaling er gået igennem, modtager du en bekræftelse fra os pr. mail. Hvis du ikke har modtaget denne bekræftelse, skal du kontrollere, om beløbet til Zolio er blevet trukket via den betalingsmetode, du har brugt. Ved betalinger, som er foretaget via Mollie, kan der også stå "Mollie" eller "Stg. Mollie Payments" på kontoudtoget fra din bank. Kontakt vores kundeservice, hvis betalingen ikke er gået igennem. Så sender vi dig et betalingslink.
Alle betalinger sker igennem Mollie. Mollie tilbyder et sikkert internetmiljø og sørger for, at dine penge bliver sendt til webshoppen på en sikker måde. Du vil blive dirigeret videre til et sikkert internetmiljø for at gennemføre betalingen. Vær opmærksom på, at der i linjen øverst på hjemmesiden skal være vist en hængelås. Hvis din betaling ikke lykkes via denne metode, bedes du kontakte vores kundeservice.
Du finder alle vores betalingsmuligheder nederst på siden.
Som en af vores betalingsmuligheder tilbyder vi også, at du kan betale senere via Klarna. Her betaler du, når du har modtaget din pakke. Til dette formål skal du dog oprette en konto hos Klarna. På Klarna.com kan du downloade en app, som du kan installere på din tablet eller telefon.

Sikkerhed og databeskyttelse

Vores webadresse begynder med https:// og ikke med http://. S'et står for "secure", som betyder "sikker". Desuden er der vist en hængelås i adresselinjen.
Nej, det er et forsøg på svindel. Alle pakker fra os er frankeret korrekt. Vi vil aldrig kontakte dig pr. SMS. Du må aldrig videregive dine betalingsoplysninger.
Vi forbedrer løbende vores beskyttelse for at sikre, at du altid nyder optimal sikkerhed, både nu og i fremtiden. Hvis du vil vide mere, kan du læse vores databeskyttelseserklæring.
Nej, vores forsendelser er altid frankeret korrekt. Nej, det er et forsøg på svindel.
Nej, vores forsendelser er altid frankeret korrekt. Nej, det er et forsøg på svindel.
Vælg en adgangskode, som er svær at gætte. Sørg også for at bruge en adgangskode, som er unik. Videregiv ikke dit kundenummer, din adgangskode eller andre kontooplysninger til andre. Vi vil aldrig bede dig om at oplyse din adgangskode. Vores mails kommer altid fra mailadresser, der slutter på zolio.dk eller zolio.eu.
Vi har brug for dit telefonnummer, hvis der opstår tvivlsspørgsmål omkring din ordre, så vi hurtigst muligt kan afklare disse og afsende din ordre til dig. Transportøren har også brug for dit telefonnummer for at kunne sende dig en SMS, så du kan følge forsendelsen og eventuelt ændre leveringsadressen.
Vi sender kun et betalingslink pr. mail efter at have haft kundekontakt med dig. Dette betalingslink har et unikt kendetegn og opfylder PSP3-sikkerhedskravene.

Garanti og reklamation

Har du modtaget en beskadiget vare? Så kontakt vores kundeservice. Vi hjælper dig, så hurtigt vi kan! For at vi kan behandle din henvendelse hurtigst muligt, bedes du oplyse dit ordrenummer.
Har du en reklamation? Så kontakt vores kundeservice pr. mail, og oplys dit faktura- eller ordrenummer.
Dit købsbevis (din faktura) er også dit garantibevis. Opbevar det derfor omhyggeligt! Oplys dit ordrenummer eller fakturanummer, når du kontakter os.
Kontakt vores kundeservice. Så kan vi sende dig en kopi.
Når du foretager et køb, har du ret til at modtage en vare uden fejl. Det betyder, at du har ret til gratis reparation eller ombytning, hvis varen har fejl eller mangler. For alle vores varer gælder den garanti, som stilles af fabrikanten.
Garantien bortfalder, hvis du bruger varen forkert. Det kan f.eks. være, hvis du ikke har overholdt montagevejledningen, eller hvis du (i god tro) selv har foretaget eller har fået en tredjemand til at foretage en reparation, som har medført skade på varen.
Har du sendt os en mail med en reklamation? På hverdage modtager du en bekræftelse på modtagelsen inden for 24 timer. De fleste reklamationer kan vi behandle ret hurtigt. I enkelte tilfælde har vi brug for lidt længere tid. Dette angiver vi i så fald i vores bekræftelsesmail.

Spørgsmål og svar om EMUK Airlift

EMUK Airlift er en nivelleringspude, som kan bruges til nivellering af din campingvogn eller autocamper i ujævnt terræn. Du kan også bruge dem, hvis din autocamper eller campingvogn skal stå stille i længere tid, for at undgå, at dækkene får "flade områder".
Du har 5 års garanti på EMUK Airlift.
EMUK Airlift er fremstillet af kraftig, slidstærk, olie- og syrebestandig gummi.
EMUK Airlift kan bære op til 11 tons.
EMUK Airlift kan bruges i temperaturer fra - 20 til + 60 °C.
Et tryk på 2-4 bar er som regel nok til at nivellere køretøjet til det ønskede niveau.
Puden placeres under hjulet, hvorefter den pumpes op, til køretøjet er nivelleret.
Med en håndpumpe, en fodpumpe eller en kompakt 12-volts minikompresser.

Ordreafgivelse

Er du i tvivl om en vare? Så kontakt os, inden du afgiver ordren. Vi hjælper dig med at træffe det rigtige valg. Så er du sikker på at købe den rigtige vare med det samme.
Kontakt os hurtigst muligt pr. telefon eller mail, og fortæl, at du vil annullere din ordre. Husk at oplyse dit ordrenummer. Send en mail, og skriv "Annullering" + dit ordrenummer i emnelinjen. Så snart vi har behandlet din annullering, modtager du en bekræftelse på dette fra os. Hvis vi allerede har afsendt din pakke, skal du nægte at tage imod den og i stedet lade transportøren tage den med retur. Hvis du har valgt levering til en pakkeshop eller pakkeboks, skal du lade være med at afhente pakken. Så bliver den automatisk sendt retur til os.
Nej, du behøver ikke have en konto hos os for at afgive en ordre. Men hvis du opretter en konto, kan du følge din ordre, se dine tidligere ordrer og ændre dine oplysninger.
Få minutter efter at du har afsluttet din ordre, modtager du en ordrebekræftelse på den mailadresse, du har opgivet til os. Herefter kan du regne med, at din ordre er gået igennem. Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse? Så er der sandsynligvis gået noget galt. I så fald bør du kontakte os.
Når vi har afsendt din ordre, bliver fakturaen sendt til dig på den mailadresse, du har opgivet til os. Har du ikke modtaget en faktura? Husk også at tjekke din mappe med uønsket mail (spam). Var den heller ikke her? I så fald bør du kontakte os.
Læg varen/varerne i indkøbskurven. Udfyld herefter dine personlige oplysninger. Kontroller, at du har angivet den rigtige og fulde leveringsadresse. Vælg den forsendelses- og betalingsmetode, der passer dig, og bekræft din ordre. Du bliver nu dirigeret videre til vores betalingsplatform, hvor du kan betale for din ordre. Du modtager en ordrebekræftelse pr. mail fra os.
Kontakt os hurtigst muligt pr. telefon eller mail. For at vi kan hjælpe dig så hurtigt som muligt, bedes du oplyse dit ordrenummer, og hvad der skal ændres.
Hvis du har oprettet en konto hos os, kan du logge ind på vores hjemmeside. Her kan du se alle dine tidligere ordrer.